Sport

Man United memerlukan seseorang seperti Harry Kane untuk kembali memburu kejuaraan

The Red Devils of Manchester mungkin memerlukan penyerang kelas atas untuk kembali berlumba untuk memenangi kejuaraan bola sepak Liga Perdana.

Man United beransur-ansur kembali ke perlumbaan kejuaraan.

Man United beransur-ansur kembali ke perlumbaan kejuaraan.

Man United sudah lama tidak lagi menjadi nama yang boleh bersaing merebut gelaran Liga Perdana bersama Man City atau Liverpool. Dengan keadaan sekarang, apabila “kuda hitam” seperti Newcastle atau pasukan lama seperti Arsenal juga sudah mula bangkit, Man United perlu membuktikan mereka cukup kuat untuk menjadi salah seorang calon.no.1.

Untuk melakukan itu, pasukan jurulatih Erik ten Hag perlu menjadi pasukan yang mempunyai identiti yang jelas, bersama-sama dengan individu yang boleh membantu Ten Hag menjalankannya. Bermain dengan lancar dan cekap.

Pada aspek pertama, peminat pasukan Old Trafford telah dapat mengagumi ‘makeover’ lengkap pasukan baju merah itu. Guru Belanda itu membawa falsafah bola sepak yang sama sekali berbeza daripada pendahulunya.

Ia adalah Man United yang mempunyai lebih banyak latihan, lebih banyak kepelbagaian dalam kedua-dua cara serangan digunakan serta organisasi pertahanan. Jelas sekali membawa masuk kapten seperti Erik ten Hag telah menunjukkan cita-cita untuk menghidupkan semula pasukan pimpinan Man United.

Keberkesanan permainan juga bergantung kepada orang yang terlibat dalam operasi, dan inilah kekurangan separuh merah Manchester.

Man United juga sedang dalam perjalanan untuk mencari nama yang boleh menjadi penghubung yang sesuai untuk falsafah Erik ten Hag. Di bahagian pertahanan, hanya posisi penjaga gol yang masih membawa masalah kepada bekas jurulatih Ajax itu, apabila David de Gea tidak dapat bermain dengan baik dengan kakinya tetapi memiliki refleks yang hebat.

Pencarian penjaga gol pengganti mungkin masih membimbangkan Man United tetapi prosesnya tidak akan terlalu tergesa-gesa.

Penyerang utama adalah kedudukan yang perlu ditambah kepada skuad Setan Merah semasa, apabila Cristiano Ronaldo telah meninggalkan pasukan dan Martial tidak cukup cergas untuk membajak sepanjang musim.

Bagi Rashford, pemain ini sentiasa beraksi terbaik apabila muncul di sayap kiri berbanding di posisi tengah. Ramai penyerang dari seluruh Eropah dikhabarkan akan kembali ke Teater Impian, tetapi nama Harry Kane tiba-tiba muncul dan orang ramai melihat logik gabungan ini.

Harry Kane muncul sebagai penyelesaian kepada masalah serangan Man United apabila penyerang Spurs itu perlu berpindah ke pasukan yang mempunyai cita-cita lebih tinggi untuk dapat bersaing merebut kejuaraan. Keutamaan kapten England itu adalah untuk terus bermain di Liga Perdana. Malah penyerang yang dilahirkan pada 1993 itu sangat rapat dengan Man City pada musim panas 2021, tetapi perjanjian terakhir tidak dapat menjadi kenyataan.

Jika anda membeli Kane, Man United akan menjadi cabaran besar buat lawan.

Jika anda membeli Kane, Man United akan menjadi cabaran besar buat lawan.

Pada masa ini, hanya Man United menjadi destinasi ideal untuk penyerang berusia 29 tahun itu, apabila Liverpool dan Man City sudah mempunyai pilihan berkualiti dalam serangan, manakala Chelsea dan Arsenal adalah saingan.Tottenham.

Man United pula sangat memerlukan penyerang seperti Harry Kane. Pelopor penuh, mampu menyelaraskan dengan satelit sekeliling serta beroperasi secara bebas.

Harry Kane juga seorang penyerang yang telah berjuang di EPL selama bertahun-tahun jadi ia tidak akan menjadi pilihan berisiko tinggi. Jika Man United memiliki tandatangan ini, sudah pasti mereka akan menjadi salah seorang calon untuk merebut gelaran Liga Perdana.

Related Posts

‘I played against Jack Nicklaus – this is what I think about Tiger Woods GOAT debate’

Jack Nicklaus and Tiger Woods are two of the all-time greats, but who boasts the better career? Jack Nicklaus and Tiger Woods at the 150th Open Championship. (Image:…

Rory McIlroy provides damning stance of LIV Golf and PGA Tour stars over merger

A report earlier this week claimed that PGA Tour players were demanding that LIV Golf members handed the money they had earned from the Saudi league back in…

Tiger Woods labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over latest PGA Tour rumour

PGA Tour golfers Tiger Woods and Patrick Cantlay were labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over the latest rumour surrounding the LIV Golf League. Prominent golf journalist Alan Shipnuck…

Despite Tiger Woods & Co’s ‘Vindictive’ Actions, Bryson DeChambeau Proves He’s the Bigger Person With PGA of America Gesture

On September 17, the PGA of America made a statement ahead of the Presidents Cup. Despite LIV Golfers already being allowed to compete at the Ryder Cup and…

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement: ‘Were They Not Eligible Before?’ There has been no update on the PIF merger so far….

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…