Sport

Chelsea pertimbang pendekatan untuk Moises Caicedo isi kekosongan midfield

Chelsea sedang mempertimbangkan pendekatan kepada Brighton untuk pemain tengah Moises Caicedo ketika mereka bergelut untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkan oleh kecederaan N’Golo Kante.

Selepas gagal dalam usaha untuk menghadiahkan Enzo Fernandez daripada Benfica, The Blues sedang menyemak semula nama-nama lain dalam senarai hajat mereka.

Bagaimanapun, Brighton tidak akan menjual Caicedo dengan murah.

Chelsea sedang mempertimbangkan perpindahan untuk pemain tengah Brighton, Moises Caicedo

Chelsea sedang mempertimbangkan pendekatan untuk pemain tengah Brighton Moises Caicedo© Disediakan oleh Daily Mail

Caicedo mempamerkan kagum semasa bertugas antarabangsa bersama Ecuador pada Piala Dunia 2022, serta semasa permulaan cemerlang Seagulls untuk kempen semasa.

Pemain berusia 21 tahun itu, yang menyertai Brighton pada Februari 2021, mempunyai baki tiga tahun dalam kontraknya di Amex.

Brighton sebelum ini telah mencadangkan mereka tidak mempunyai rancangan untuk menjual, walaupun harga yang tinggi mungkin mendorong mereka untuk membiarkan Caicedo pergi.

Pada bulan September, bos Brighton, Graham Potter berkata £42 juta mungkin mendapat but Caicedo – tetapi dia kini mengambil alih Chelsea.

Chelsea berharap untuk mengukuhkan bahagian tengah mereka di tengah ketiadaan N'Golo Kante yang berterusan 

Chelsea berharap untuk mengukuhkan bahagian tengah mereka di tengah-tengah ketiadaan N’Golo Kante © yang berterusan

Ketua Eksekutif Brighton Paul Barber berkata minggu lalu bahawa Seagulls masih belum menerima tawaran untuk Caicedo, di tengah-tengah minat daripada Chelsea dan Liverpool.

Chelsea sedang berusaha untuk mengukuhkan bahagian tengah, dengan The Blues telah dihalang oleh kecederaan jangka panjang yang dialami oleh Kante.

Bintang Perancis itu kini bermain sejak Oktober selepas mengalami kecederaan hamstring, dengan jangkaan dia akan kembali pada penghujung Februari atau awal Mac.

Walaupun mengalami kecederaan, Chelsea sedang berbincang dengan Kante untuk melanjutkan kontraknya selepas akhir musim ini.

Bos Graham Potter tidak sabar-sabar untuk memperkukuh skuadnya semasa jendela perpindahan Januari

Bos Graham Potter tidak sabar-sabar untuk memperkuat skuadnya semasa jendela perpindahan Januari© Disediakan oleh Daily Mail

The Blues dijangka kehilangan Jorginho pada musim panas, dengan kontrak pemain Itali itu akan tamat.

Chelsea telah berpaling ke arah Caicedo selepas bos Benfica, Roger Schmidt mengisytiharkan usaha mereka terhadap Fernandez ‘ditutup’.

Wonderkid bernilai £112 juta itu telah memainkan peranan utama dalam kejayaan Piala Dunia Argentina di Qatar.

Chelsea juga mengekalkan minat terhadap pemain muda Real Madrid, Rafa Marin, walaupun menjangkakan perjanjian akan sukar dicapai.

Penyerang Borussia Monchengladbach Marcus Thuram juga diidamkan, bersama-sama dengan tetulang tambahan di belakang kanan.

Kekalahan 2-1 kepada Fulham pada Khamis lalu mengekalkan Chelsea di tangga ke-10 dalam Liga Perdana, dengan keputusan itu meningkatkan tekanan ke atas pengurus yang kurang bernasib baik, Potter.

Sumber: dailymail

Related Posts

‘I played against Jack Nicklaus – this is what I think about Tiger Woods GOAT debate’

Jack Nicklaus and Tiger Woods are two of the all-time greats, but who boasts the better career? Jack Nicklaus and Tiger Woods at the 150th Open Championship. (Image:…

Rory McIlroy provides damning stance of LIV Golf and PGA Tour stars over merger

A report earlier this week claimed that PGA Tour players were demanding that LIV Golf members handed the money they had earned from the Saudi league back in…

Tiger Woods labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over latest PGA Tour rumour

PGA Tour golfers Tiger Woods and Patrick Cantlay were labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over the latest rumour surrounding the LIV Golf League. Prominent golf journalist Alan Shipnuck…

Despite Tiger Woods & Co’s ‘Vindictive’ Actions, Bryson DeChambeau Proves He’s the Bigger Person With PGA of America Gesture

On September 17, the PGA of America made a statement ahead of the Presidents Cup. Despite LIV Golfers already being allowed to compete at the Ryder Cup and…

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement: ‘Were They Not Eligible Before?’ There has been no update on the PIF merger so far….

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…