Sport

Erik sepuluh Hag namakan tiga perkara yang Manchester United perlu lakukan untuk menewaskan Man City

Man United mengalami kekalahan dalam perlawanan derby Manchester awal musim ini dan mereka akan berusaha untuk menebusnya pada petang Sabtu.

Erik ten Hag percaya Manchester United mesti mempunyai ‘pasukan yang baik, kerjasama dan sikap menang’ untuk mengalahkan Manchester City.

United tidak memenangi perlawanan derby Manchester sejak Mac 2021 dan Ten Hag mengalami kekalahan teruk 6-3 dalam perlawanan pertamanya menentang Pep Guardiola di Etihad awal musim ini.

Walaupun City lebih hebat dalam pertemuan itu, mereka menuju ke pertembungan Sabtu di Old Trafford selepas tewas mengejut menentang Southampton, manakala United masuk ke dalam perlawanan itu selepas lapan kemenangan berturut-turut dalam semua pertandingan.

Erik ten Hag Menamakan 3 Taktik Man United Perlu Gunakan Untuk Tewaskan Man City - NaijNaira

Arsenal telah menetapkan rentak di tangga teratas Liga Perdana musim ini dan tekanan semakin meningkat kepada penyandang juara Guardiola untuk mengelak keciciran mata, yang telah membawa keyakinan dalam M16 untuk keputusan positif dalam derby.

Ten Hag juga berharap untuk memperoleh keputusan positif, tetapi dia memberi amaran kepada pasukannya mesti melakukan tiga perkara untuk berpeluang menang.

“Saya fikir kami boleh bersaing dengan setiap pasukan tetapi jelas Manchester City, apabila mereka berada pada tahap terbaik mereka, mereka adalah lawan yang sukar untuk semua orang, tetapi kami perlu bermain yang terbaik dan kemudian kami mempunyai peluang,” Ten Hag memberitahu  talkSPORT.

“Jika kami melakukannya, [bermain] seperti di City [dalam kekalahan 6-3], maka anda tidak mempunyai peluang. Jadi terpulang kepada kami untuk mempunyai pasukan yang baik, kerjasama yang betul, sikap yang betul di atas padang, terutamanya jika anda bercakap tentang sikap. Jadi sikap menang.

Man Utd memberi pukulan kepada Erik ten Hag apabila pautan baharu Pep Guardiola memberi kelebihan kepada Man City |  Bola sepak |  Sukan |  Express.co.uk

“Itulah yang kami perlukan pada hari Sabtu. Ia mengikut piawaian [keputusan yang lebih baik]. Setiap hari, hidup mengikut standard yang tinggi. Ia oleh pasukan, membina pasukan. Tiada siapa yang lebih besar daripada pasukan, semua orang perlu menyumbang kepada pasukan.

“Itu bukan kira-kira 11 pemain tetapi keseluruhan skuad. Ia adalah pasukan di sekeliling pasukan. Semua kakitangan – kakitangan perubatan, kakitangan prestasi, jurulatih, penganalisis. Setiap orang mempunyai satu matlamat dan mereka menyumbang kepada itu dan bekerja keras untuk itu dengan kebersamaan. Apabila kita meneruskan ini, kita boleh mencapai banyak.”

Related Posts

‘I played against Jack Nicklaus – this is what I think about Tiger Woods GOAT debate’

Jack Nicklaus and Tiger Woods are two of the all-time greats, but who boasts the better career? Jack Nicklaus and Tiger Woods at the 150th Open Championship. (Image:…

Rory McIlroy provides damning stance of LIV Golf and PGA Tour stars over merger

A report earlier this week claimed that PGA Tour players were demanding that LIV Golf members handed the money they had earned from the Saudi league back in…

Tiger Woods labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over latest PGA Tour rumour

PGA Tour golfers Tiger Woods and Patrick Cantlay were labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over the latest rumour surrounding the LIV Golf League. Prominent golf journalist Alan Shipnuck…

Despite Tiger Woods & Co’s ‘Vindictive’ Actions, Bryson DeChambeau Proves He’s the Bigger Person With PGA of America Gesture

On September 17, the PGA of America made a statement ahead of the Presidents Cup. Despite LIV Golfers already being allowed to compete at the Ryder Cup and…

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement: ‘Were They Not Eligible Before?’ There has been no update on the PIF merger so far….

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…