Sport

Trio senior Chelsea merobek dengan ‘pemimpin’ berjenama ‘memalukan’ selepas merosakkan Graham Potter

Tiga bintang senior Chelsea termasuk Mason Mount telah diselamatkan oleh bekas pertahanan Blues berikutan kekalahan 4-0 kepada Man City, dengan gesaan untuk perubahan terus berkembang di Stamford Bridge.

Chelsea tunduk daripada Piala FA berikutan kekalahan teruk 4-0 kepada Man City pada hari Ahad. Skuad kendalian Pep Guardiola tidak dinafikan adalah pasukan pilihan dalam perlawanan itu, walaupun tidak ramai yang dapat meramalkan betapa mudahnya Chelsea disingkirkan.

Kalah kepada Man City, bintang Chelsea dikritik kerana kurang harga diri 240628

City mendahului tiga gol pada rehat hasil jaringan Riyad Mahrez, Julian Alvarez dan Phil Foden. Gol kedua Mahrez, kali ini dari sepakan penalti, mengesahkan kemenangan 4-0 pada lewat separuh masa kedua.

Kekalahan itu bermakna Chelsea hanya memenangi satu daripada lapan perlawanan terakhir mereka di semua pertandingan.

Mereka terkeluar daripada kedua-dua piala domestik dan merosot di kedudukan ke-10 dalam Liga Perdana. Tanpa perubahan nasib yang luar biasa, The Blues tidak akan bermain dalam Liga Juara-Juara musim depan.

Pertunjukan separuh masa pertama khususnya menentang City telah membuktikan penangkal petir untuk kritikan. Alan Shearer  dari BBC  mengecam Chelsea kerana kekurangan tenaga dan keinginan mereka, dan menekankan bahawa  kesalahan akhirnya harus jatuh ke atas pengurus Graham Potter.

Pelbagai wartawan, termasuk Ben Jacobs, telah mendakwa Potter tidak berada di bawah sebarang ancaman segera.

Namun begitu, pasukannya menghadapi masalah yang sama dan tiga bintang senior telah diselamatkan oleh bekas pemain pertahanan Chelsea, Frank Leboeuf.

Bercakap kepada  ESPN FC  pada separuh masa dalam perlawanan itu, pemenang Piala Dunia 1998 itu menyerang trio Chelsea Mason Mount, Kai Havertz dan Jorginho.

Leboeuf mempersoalkan apa yang sebenarnya dilakukan oleh Mount, Havertz

Kalah kepada Man City, bintang Chelsea dikritik kerana kurang harga diri 240629

“Memalukan, benar-benar memalukan,” kata bekas bek tengah Blues ( melalui Mirror ). “Saya tidak pernah melihat Chelsea begitu rendah dari segi kesediaan.

“Mereka tidak mempunyai kemahuan, mereka tidak mempunyai keberanian, mereka tidak mempunyai keberanian untuk memperjuangkan warna, mereka tidak mempunyai kebanggaan.

“Saya melihat pemain tidak membuktikan apa-apa, mereka menunjukkan rasa tidak hormat kepada penyokong dan kelab.

“Saya bercakap tentang pemimpin, kononnya pemimpin, saya tidak bercakap tentang Hall, Chalobah atau Humphreys, saya bercakap tentang pemain yang membentuk tulang belakang, mereka memalukan, mereka tidak melakukan apa-apa.

“Saya tidak tahu apa yang Kai Havertz lakukan, dia akan berada dalam rekod untuk menjaringkan gol dalam perlawanan akhir Liga Juara-Juara, tetapi apa lagi?

“Mason, ya, saya suka dia, dia seorang lelaki dari kelab, tetapi ayolah, dia perlu melakukan sesuatu.”

“Cukup-cukuplah”

Pemain tengah Jorginho kemudian berpindah ke tempat Leboeuf.

“Saya tidak akan bercakap mengenai Jorginho,” tambah Leboeuf. “Saya tidak tahu apa yang Jorginho masih lakukan di atas padang.

‘Saya sangat kecewa dengan apa yang saya lihat. Saya fikir ia benar-benar tidak sopan, mereka tidak melakukan apa-apa untuk memastikan sekurang-kurangnya orang akan berbangga.

“Cukuplah, ada yang perlu diubah. Ia bukan kelab yang saya tahu, ia bukan kelab yang berjuang untuk Eropah dan menjadi juara Eropah, mereka begitu jauh dari itu sekarang.”

SUMBER: teamtalk.com

Related Posts

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…

Rory McIlroy shot leaves golf fans in awe after using his club backwards at BMW PGA

Rory McIlroy is back in action at this week’s BMW PGA Championship at Wentworth, and he showed why he is one of the world’s best players when using…

LIV Golf stars discover Ryder Cup fate as PGA explain controversial decision

The PGA of America have explained that LIV Golf players will be able to compete on Team USA at next year’s Ryder Cup where they will host the…

“Shirtless” Tiger Woods Impressed Mark O’Meara & Friend Once With His Surprising Display of Talent

What do you think about the bond between Tiger Woods and Mark O’Meara? O’Meara calls him “little brother” meanwhile they have also played alongside him for years. While…

Scottie Scheffler follows in Tiger Woods’ footsteps after caddie decision

Masters champion Scottie Scheffler has won more than $62 million in prize money alone this year – with his caddie Ted Scott needing an accountant due to his…

Rory McIlroy Ends Alleged Beef With Tiger Woods by Protecting Him From ‘Greed’ Allegations

The golf world has no shortage of topsy-turvy news right now, especially with the $3B merger looming over. As the PGA Tour-PIF merger talks have taken a contentious…