Sport

Perpindahan Gakpo Ke Liverpool Adalah Kesilapan Kata Bekas Pengurus

Bekas pengurus PSV, Aad de Mos telah mengatakan bahawa perpindahan Cody Gakpo ke Liverpool mungkin satu kesilapan.

Gakpo secara rasmi berpindah dari PSV ke Anfield pada Hari Tahun Baru dengan bayaran £37 juta, baru-baru ini membintangi Piala Dunia dan dikaitkan dengan Manchester United untuk beberapa lama.

Bagaimanapun, penampilan sulungnya untuk The Reds boleh menjadi lebih baik, dengan pemain berusia 23 tahun itu bergelut untuk benar-benar pergi apabila Liverpool terikat 2-2 dengan Wolves pada pusingan ketiga Piala FA pada hari Sabtu.

Sudah tentu, adalah mustahil untuk menilai pemain baru selepas hanya satu perlawanan, tetapi terdapat persoalan yang ditimbulkan mengenai mengapa Jurgen Klopp memutuskan untuk menandatangani pemain sayap kiri itu memandangkan Liverpool sudah mempunyai kedalaman yang hebat dalam barisan hadapan mereka.

Image

Image

Source:

Ia merupakan musim yang sukar buat The Reds setakat ini, yang merosot di tempat keenam Liga, tujuh mata di belakang empat teratas.

Terdapat juga pergolakan di luar padang dengan kelab itu dijual dan masa depan beberapa pemain dan pengurus Klopp disiarkan.

Atas sebab inilah De Mos, yang menguruskan PSV dari 1993 hingga 1995, bimbang perpindahan itu mungkin satu kesilapan untuk Gakpo, atau sekurang-kurangnya masanya.

“Dia tiba pada masa ketika pasukan agak mengecewakan,” bekas bos Ajax, Anderlecht dan Werder Bremen itu memberitahu Soccernews.nl.

“Semangat itu benar-benar hilang dan mereka bukan antara pasukan terbaik ketika ini seperti Chelsea.

“Liverpool cuba untuk kembali ke landasan pada masa ini dan ia bukan masa untuk pemain muda datang, jadi saya tidak tahu sama ada masa yang sesuai untuk pergi ke Liverpool sekarang.

“Selain itu, mungkin Jurgen Klopp akan pergi tidak lama lagi. Tetapi Liverpool mendapat dia agak murah kerana PSV sedang memerlukan sekarang untuk mengelak daripada nombor merah.”

Gakpo sangat dicari pada musim panas lalu kerana prestasinya di Eredivisie, dan ketika perpindahan ke United gagal, dia meneruskan kerja baiknya, menjaringkan 13 gol dan membantu 17 gol dalam 24 perlawanan pada separuh masa pertama musim ini.

Dia juga merupakan pemain bintang Belanda di Qatar 2022, menjaringkan tiga gol ketika negaranya kalah kepada pemenang akhirnya Argentina pada peringkat suku akhir.

Peluang seterusnya untuk menarik perhatian Liverpool adalah pada hari Sabtu apabila mereka bertandang ke Brighton.

Source: klasikko.com

Related Posts

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…

Rory McIlroy shot leaves golf fans in awe after using his club backwards at BMW PGA

Rory McIlroy is back in action at this week’s BMW PGA Championship at Wentworth, and he showed why he is one of the world’s best players when using…

LIV Golf stars discover Ryder Cup fate as PGA explain controversial decision

The PGA of America have explained that LIV Golf players will be able to compete on Team USA at next year’s Ryder Cup where they will host the…

“Shirtless” Tiger Woods Impressed Mark O’Meara & Friend Once With His Surprising Display of Talent

What do you think about the bond between Tiger Woods and Mark O’Meara? O’Meara calls him “little brother” meanwhile they have also played alongside him for years. While…

Scottie Scheffler follows in Tiger Woods’ footsteps after caddie decision

Masters champion Scottie Scheffler has won more than $62 million in prize money alone this year – with his caddie Ted Scott needing an accountant due to his…

Rory McIlroy Ends Alleged Beef With Tiger Woods by Protecting Him From ‘Greed’ Allegations

The golf world has no shortage of topsy-turvy news right now, especially with the $3B merger looming over. As the PGA Tour-PIF merger talks have taken a contentious…