Sport

Antony berterima kasih kepada Ten Hag dan kelab membantunya di saat sukar

Antony menegaskan dia adalah pengkritiknya yang paling keras selepas menjaringkan gol pertamanya dalam dalam sembilan perlawanan semasa kemenangan Piala FA menentang Everton di Old Trafford.

0737D7BB-7F5E-45BB-BE45-E5B43854752F

Pemain sayap Brazil itu menjaringkan gol selepas tiga minit untuk membolehkan United mencapai kejayaan 3-1 dan Antony mengakui gol itu datang pada masa yang baik, setelah mengalami kemunduran peribadi pada pertengahan minggu dan ketika permulaan cemerlangnya untuk hidup di kelab itu.

Pembelian 85.5 juta dari Ajax itu menjaringkan gol dalam tiga penampilan pertamanya di Liga Perdana tetapi dia bergelut untuk menyamainya sejak itu.

Menentang Everton, pergerakannya tajam untuk mendapat hantaran silang rendah Marcus Rashford pada malam Jumaat.

Erik ten Hag berusaha keras untuk bersatu semula dengan bekas pemainnya pada musim panas ini dan bayaran yang dibayar United telah menambah jangkaan pada musim pertamanya dalam bola sepak Inggeris, tetapi dia telah menjaringkan gol di dalam dan di luar padang sejak berpindah EPL dan sedang memberi tumpuan untuk mendapatkan mindanya yang betul untuk berkembang maju.

“Saya telah menetapkan matlamat untuk saya bukan sahaja di atas padang, ia juga melibatkan berehat, makan dengan baik, segala-galanya. Ia mengenai 100 peratus berada di dalam dan di luar padang, terutamanya dari segi mental kerana ia yang mengawal selebihnya,” katanya Antony.

“Saya benar-benar menuntut banyak daripada diri saya sendiri tanpa mengira apa yang orang bercakap tentang saya. Saya hanya mendengar maklum balas yang berguna, jika Yesus Kristus pun tidak dapat menggembirakan semua orang, siapalah saya untuk cuba berbuat demikian?”

Antony terlepas kemenangan menentang Bournemouth pada pertengahan minggu kerana sakit tetapi juga mendedahkan bahawa dia telah terjejas oleh isu peribadi dalam beberapa hari kebelakangan ini.

Dia berterima kasih atas sokongan kelab dan Ten Hag ketika dia menangani perkara itu dan gembira untuk menjaringkan gol untuk mereka, serta mendekatkan dia kepada sasaran peribadinya musim ini.

“Pertama sekali, ia adalah perasaan gembira. Saya gembira untuk menjaringkan gol sekali lagi, terutamanya di tempat sendiri. Saya telah menetapkan beberapa gol untuk saya musim ini dan adalah baik untuk menjaringkan gol sebaik sahaja saya mula memikirkan gol peribadi. ,” katanya.

“Tetapi, sudah tentu, yang paling penting ialah kelayakan United ke peringkat seterusnya. Saya juga berasa lega kerana pada hari-hari terakhir saya mengalami kejutan, tetapi saya lebih suka untuk tidak mengulas apa yang berlaku.”

Sumber : Manchester Evening News

Related Posts

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…

Rory McIlroy shot leaves golf fans in awe after using his club backwards at BMW PGA

Rory McIlroy is back in action at this week’s BMW PGA Championship at Wentworth, and he showed why he is one of the world’s best players when using…

LIV Golf stars discover Ryder Cup fate as PGA explain controversial decision

The PGA of America have explained that LIV Golf players will be able to compete on Team USA at next year’s Ryder Cup where they will host the…

“Shirtless” Tiger Woods Impressed Mark O’Meara & Friend Once With His Surprising Display of Talent

What do you think about the bond between Tiger Woods and Mark O’Meara? O’Meara calls him “little brother” meanwhile they have also played alongside him for years. While…

Scottie Scheffler follows in Tiger Woods’ footsteps after caddie decision

Masters champion Scottie Scheffler has won more than $62 million in prize money alone this year – with his caddie Ted Scott needing an accountant due to his…

Rory McIlroy Ends Alleged Beef With Tiger Woods by Protecting Him From ‘Greed’ Allegations

The golf world has no shortage of topsy-turvy news right now, especially with the $3B merger looming over. As the PGA Tour-PIF merger talks have taken a contentious…