Sport

Jack Grealish membaling Kepa di bawah bas dan menyoal Erling Haaland dalam temu bual epik

Jack Grealish memberikan bantuan untuk kemenangan Riyad Mahrez untuk Manchester City menentang Chelsea.

Jack Grealish sangat terbuka dan jujur ​​dalam wawancaranya di Sky Sports

Jack Grealish mengakui dia dan Riyad Mahrez terkejut kerana Kepa Arrizabalaga tidak datang untuk mengutip bola untuk gol kemenangan Manchester City menentang Chelsea. Skuad Graham Potter telahpun dilanda kecederaan semasa perlawanan menentang City dan menerima satu lagi tamparan apabila Mason Mount diketepikan sebelum sepak mula.

Nasib Chelsea menjadi lebih teruk pada awal separuh masa pertama juga apabila Raheem Sterling dan Christian Pulisic terpaksa dikeluarkan kerana kecederaan berasingan. Walaupun pilihan Potter terhad, Chelsea masih memberikan perlawanan yang kuat menentang juara bertahan Liga Perdana itu.

Mereka kelihatan pilihan untuk memecahkan kebuntuan pada peringkat awal separuh masa kedua, tetapi City tidak lama kemudian mula mengawal apabila Grealish dimasukkan. Dan pemain antarabangsa England itu membantu City menjaringkan gol tunggal perlawanan dengan hantaran lintang cemerlang yang dipacu rendah ke tiang belakang untuk Mahrez menjaringkan gol dari jarak dekat.

Gol itu menyaksikan Kepa dan Marc Cucurella sama-sama menerima kritikan hebat kerana gagal menghalang City daripada menjaringkan gol. Kepa kelihatan membiarkan bola bergolek di hadapannya apabila dia berpotensi untuk mencapainya.

Riyad Mahrez dan Jack Grealish kedua-duanya terkejut kerana dapat menjaringkan gol

Dan Cucurella akhirnya bersalah kerana membiarkan Mahrez berlari di belakangnya untuk menjaringkan gol ke gawang kosong. Malah mengejutkan Grealish bahawa hantarannya membawa kepada gol kerana dia percaya Kepa akan menghalangnya.

Pemain sayap City itu berada dalam prestasi cemerlang di Sky Sports selepas perlawanan, memberikan pandangan jujurnya terhadap perlawanan secara keseluruhan dan malah mendedahkan perbualannya dengan Erling Haaland selepas jaringan itu. “Saya bercakap dengan Riyad – dan dia fikir penjaga gol akan mendapatkannya pada satu ketika. Dan saya juga,” kata Grealish ketika menyemak rakaman itu.

“Apabila saya melintasinya, saya fikir Erling [Haaland] telah berada di suatu tempat – saya hanya melakukan sesuatu. Dan saya bertanya kepadanya ‘di mana kamu’ dan dia berkata dia berundur.”

Grealish bercakap lebih lanjut mengenai masanya di City dan membuka tentang betapa sukarnya dia untuk meniru bentuk yang dia nikmati di Aston Villa. “Ia jauh berbeza dengan apa yang saya pernah lakukan di Aston Villa. Apabila saya bermain untuk Dean Smith, dia akan berkata pergi dan cari pautan lemah dalam pertahanan dan bermain di sana,” tambahnya.

“Saya datang ke City dan saya tidak pernah perlu berubah jadi saya tidak menyedari betapa sukarnya untuk menyesuaikan diri dengan pasukan dan pengurus lain. Ia jauh lebih sukar daripada yang saya fikirkan. Saya fikir saya akan mendapat begitu banyak gol dan bantuan dan ia tidak berlaku. Pasukan suka duduk menentang kami.”

Sumber: express.co.uk

Related Posts

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…

Rory McIlroy shot leaves golf fans in awe after using his club backwards at BMW PGA

Rory McIlroy is back in action at this week’s BMW PGA Championship at Wentworth, and he showed why he is one of the world’s best players when using…

LIV Golf stars discover Ryder Cup fate as PGA explain controversial decision

The PGA of America have explained that LIV Golf players will be able to compete on Team USA at next year’s Ryder Cup where they will host the…

“Shirtless” Tiger Woods Impressed Mark O’Meara & Friend Once With His Surprising Display of Talent

What do you think about the bond between Tiger Woods and Mark O’Meara? O’Meara calls him “little brother” meanwhile they have also played alongside him for years. While…

Scottie Scheffler follows in Tiger Woods’ footsteps after caddie decision

Masters champion Scottie Scheffler has won more than $62 million in prize money alone this year – with his caddie Ted Scott needing an accountant due to his…

Rory McIlroy Ends Alleged Beef With Tiger Woods by Protecting Him From ‘Greed’ Allegations

The golf world has no shortage of topsy-turvy news right now, especially with the $3B merger looming over. As the PGA Tour-PIF merger talks have taken a contentious…